Julen starter med risengrød!

Så blev det endelig december og julehyggerierne og -lækkerierne begynder for alvor!
Mine børn vågnede meget tidligt i morges, julekalenderen skulle jo åbnes og kalenderlyset skulle tændes!
Jeg elsker julen, især efter jeg har fået børn! Det er noget helt specielt at se og mærke børnenes glæde og ikke mindst forventningsglæde!

Tirsdag er børnenes “maddag”, de bestemmer (mere eller mindre) hvad vi skal have at spise!
Der bliver meget ofte ønsket risengrød og pandekager, men det får vi nu ikke hver tirsdag… 🙂
Vi forsøger at få dem til at finde på en ret som er sund, men som de godt kan lide og som de også kan være med til at lave!

1. december er tilfældigvis en tirsdag og der er det svært at argumentere imod risengrøden, så selvfølgelig skulle vi have risengrød til aftensmad i dag!

20151201_173311613_iOS
Ikke risengrød lavet på brune eller grove ris! Når der skal hygges, så gør det ordenligt og nyd det! Hvis man gerne vil tænke sundt, selvom middagen står på risengrød, så kunne man jo skrælle en god håndfuld gulerødder som snakcs før risengrøden serveres, så spiser du måske kun én portion risengrød i stedet for to….

Der skal være plads til at nyde lidt lækkert ind i mellem, især i december, og jeg er helt overbevist om at man ikke bliver usund eller overvægtig af at spise risengrød d. 01.12.!
Det handler om at man styrer sine valg, så de ikke styrer dig!
Vær bevidst om hvornår du vil nyde lidt ekstra lækkert, lad være med at spise en halv pose æbleskiver til julefesten i børnehaven, bare fordi de nu er lavet og står der på bordet og dufter godt, spis 2 og NYD dem!

Der er masser af fristelser derude!
Spis lidt, men godt, og husk så at få dyrket noget motion også!

Lige nu er vi oppe på 82.000 deltagere i min “I form før jul” julekalender!
Jeg glæder mig til at poste en ny øvelse for jer i morgen tidlig!
Er du ikke på facebook, hvor begivenhenden “I form før jul” foregår, så kan du nu også finde øvelserne på min YouTube kanal.

 

Leave a Reply