Hvorfor dyrke motion?

Motion er godt og sundt, og er ekstremt vigtigt for et vægttab!

Det er bevist, at de overvægtige der taber sig ved en kombination af motion og sund kost, er de overvægtige der bedst bevarer deres vægttab!

Mange oplever at de får lyst til at spise sundere hvis de motionerer, og det er faktisk også lettere at komme i gang med at motionere, hvis man spiser sundt!
20151207_112117000_iOS

Det er ikke kun vigtigt med hård motion som løb, styrketræning osv.
Det er også vigtigt med den daglige motion, såsom cykling til arbejdet, gå en lang tur med familien, tag i svømmehallen med ungerne el. ALT tæller på ”kontoen”!

Den allerbedste motionsform, hvis man vil tabe sig, er en blanding mellem styrketræning og konditionstræning!
Styrketræning giver dig større muskler, og muskler forbrænder mere end fedt, altså vil din forbrænding blive øget i takt med at du øger dine muskler.
Find en motionsform, som gør dig glad, selvom det ofte kommer helt af sig selv…. Når man træner producerer musklerne nemlig et hormon, som sætter gang i en række kemiske processer i kroppen, der løfter humøret!

20140721_074642170_iOS                                      

Konditionstræning, hvor pulsen virkelig skal i vejret, er også super vigtig i et vægttabsforløb!
På samme måde som ved styrketræning, gælder det at jo bedre kondition du er i, jo bedre bliver din forbrænding, især evnen til at forbrænde fedt øges, både når du er i hvile og under træning! 


Motion forebygger også rigtig mange sygdomme som diabetes, hjerte- karsygdomme og kræftsygdomme! Kræftceller lever af celler uden ilt… Når du motionerer giver du dine celler masser af ilt, og dit lymfesystem bliver bedre til at få renset affaldsstoffer ud af kroppen. (Affaldsstoffer i kroppen er med til at gøre dig deprimeret og give smerter i kroppen) Dermed gør motion din krop og dine celler til et mindre attraktivt miljø at være i for kræftceller!
Motion har også en positiv virkning på psykiske sygdomme som f.eks. angst og depression!

 


Så min udfordring i eventet er, at dyrke motion mindst 3 gange om ugen!


Billig-Fitness sponsorerer igen en rigtig fin præmie, som måske kan gøre din træning lidt sjovere!

 


Billig Fitness produkter

For at deltage i konkurrencen om pakken med sjippetorv, maveruller, drikkedunk og fitnessmåtte skal du blot skrive en kommentar herunder dette indlæg!
Vinderen trækkes tilfældigt i aften kl. 21.00.!

 

 

 

 

64 Comments on Hvorfor dyrke motion?

  1. Sofie
    januar 19, 2016 at 6:36 am (2 år ago)

    Fedt initiativ til at vise folk, hvordan man bliver sundere! Jeg tager i den grad udfordringerne op 🙂

    Svar
  2. Julie
    januar 19, 2016 at 6:37 am (2 år ago)

    Kunne være lækkert at vinde

    Svar
  3. Ida
    januar 19, 2016 at 6:41 am (2 år ago)

    Kunne være mega lækkert at vinde!

    Svar
  4. Britta Pedersen
    januar 19, 2016 at 6:41 am (2 år ago)

    Ville være lækkert at vinde 👍😀

    Svar
  5. Karoline Pedersen
    januar 19, 2016 at 6:41 am (2 år ago)

    Super gode råd, gør allerede en del ud af min motion, så ville elske at få nogle redskaber til at hjælpe mig videre til et nyt niveau 😅😅

    Svar
  6. Rebecca
    januar 19, 2016 at 6:43 am (2 år ago)

    Fedt, jeg har virkelig brug for det rette udstyr 🙂

    Svar
  7. Annemette
    januar 19, 2016 at 6:44 am (2 år ago)

    Vil da være en stor hjælp, med den præmie, for at komme i gang med hjemmetræningen 🙂

    Svar
    • annette lauth
      januar 19, 2016 at 3:28 pm (2 år ago)

      Ku virkelig godt bruge en malerrulle:-)

      Svar
  8. Lene
    januar 19, 2016 at 6:44 am (2 år ago)

    Tiltrængt også i januar 😉🍀🍀 lækre produkter, og inspirerende side😊

    Svar
    • Lærke Mosgaard
      januar 19, 2016 at 8:38 pm (2 år ago)

      Hej Lene
      Du blev den heldige vinder af pakken i dag!
      Du bedes sende en mail til: jesper@billig-fitness.dk mhp. din præmie 🙂
      Fortsat god aften!

      Svar
  9. Søren Aahus
    januar 19, 2016 at 6:45 am (2 år ago)

    De forarbejdede madvarer er smidt ud og de rene er handlet ind. Nu vil det være dejligt med et træningskit, så nye gode vaner fir alvor kan indarbejdes.

    Svar
  10. Name*
    januar 19, 2016 at 6:51 am (2 år ago)

    Skal snart opereres pga diskosprolaps. Disse redskaber ville hjælpe mig med genoptræning

    Svar
  11. Christina
    januar 19, 2016 at 7:10 am (2 år ago)

    Ohh … Det ville være dejligt 👍🙏

    Svar
  12. Charlotte
    januar 19, 2016 at 7:14 am (2 år ago)

    Kunne være mega lækkert med en sådan præmie.

    Svar
  13. Emilie
    januar 19, 2016 at 7:14 am (2 år ago)

    Det ville være en god hjælp til at gennemføre dagens råd 🙂

    Svar
  14. Elisabeth
    januar 19, 2016 at 7:22 am (2 år ago)

    Hvor heldigt at det er tre gange om ugen, for det stemmer overens med mit kostmål for denne uge! 😀

    Svar
  15. lise
    januar 19, 2016 at 7:29 am (2 år ago)

    det kunne være fantastisk!

    Svar
  16. sonja
    januar 19, 2016 at 7:34 am (2 år ago)

    Jeg ville rigtig gerne vinde 😊 glæder mig til at følge din udfordringer 😊 tak for dem 👍

    Svar
  17. Winnie Hamborg Nielsen
    januar 19, 2016 at 7:39 am (2 år ago)

    Jeg kaster et lod, og håber… Det ville være en hjælp til ny inspiration/motivation til hjemmetræningen.

    Svar
  18. Dorthe
    januar 19, 2016 at 8:06 am (2 år ago)

    Det ville være fedt af vinde udstyret. Tænker det vil hjælpe mig med at komme mere i gang med den daglige træning.

    Svar
  19. Lena
    januar 19, 2016 at 8:19 am (2 år ago)

    Gode øvelser, der nemt kan laves hjemme 👍

    Svar
  20. Mette Johansen
    januar 19, 2016 at 8:24 am (2 år ago)

    Lækker præmie, som kunne hjælpe med at smide de sidste svære kilo 🙏🏻😊

    Svar
  21. Stine
    januar 19, 2016 at 8:25 am (2 år ago)

    Jeg er klar på denne udfordring 👍😉

    Svar
  22. Tanja
    januar 19, 2016 at 8:56 am (2 år ago)

    Jeg vil gerne vinde 🙂

    Svar
  23. Anette
    januar 19, 2016 at 8:58 am (2 år ago)

    Super gode øvelser, og en god gevinst man kan vinde

    Svar
  24. bettina
    januar 19, 2016 at 9:02 am (2 år ago)

    jeg er godt i gang med gode gå tur og let styrketræning 😉

    Svar
  25. Solvej
    januar 19, 2016 at 9:07 am (2 år ago)

    Jeg håber jeg vinder, da jeg lige har været nødt til at spare medlemskabet til fitness centret væk 🙁

    Svar
  26. Tina
    januar 19, 2016 at 9:08 am (2 år ago)

    Jeg håber jeg vinder 🙂 🙂 🙂

    Svar
  27. Daiga Larsen
    januar 19, 2016 at 9:10 am (2 år ago)

    Ville glæde mig vis jeg vandt.

    Svar
  28. Camilla Spice
    januar 19, 2016 at 9:19 am (2 år ago)

    Det ville da være skønt hvis jeg vandt en præmie 😃

    Svar
  29. Laura
    januar 19, 2016 at 9:41 am (2 år ago)

    Hvor ville det være fedt og sjovt med det udstyr. Elsker at træne, men kører lidt død, da det bare er det samme. Jeg prøver dine udfordringer for at prøve noget lidt nyt. Det bliver fedt 🙂

    Svar
  30. Tina Ulriksen
    januar 19, 2016 at 9:55 am (2 år ago)

    Håber at kunne vinde og så jeg kan tabe mig

    Svar
  31. Pernille
    januar 19, 2016 at 10:30 am (2 år ago)

    Hvor ville jeg gerne vinde lidt ekstra fitness udstyr 🙂

    Svar
  32. Pernille Hansen
    januar 19, 2016 at 10:54 am (2 år ago)

    kan godt li’ at være aktiv med kroppen, det er bare nogle gange svært at komme igang på egen hånd 🙂

    Svar
  33. Isabella hansen
    januar 19, 2016 at 11:34 am (2 år ago)

    Ville være super lækkert at vinde

    Svar
  34. Joan Terslov
    januar 19, 2016 at 11:43 am (2 år ago)

    Sådan ny start på 2016

    Svar
  35. Henriette
    januar 19, 2016 at 12:04 pm (2 år ago)

    For mig der er overvægtig er det MEGET ”hårde” øvelser, men jeg er ikke i tvivl om at de styrker kroppen sindssyg godt… jeg må bare skære lidt i antal af øvelser/gentagelser her i starten… gøre det i mit tempo

    Svar
  36. Kamilla
    januar 19, 2016 at 12:08 pm (2 år ago)

    Lækker præmie, den ville jeg da gerne vinde 😊

    Svar
  37. Søs
    januar 19, 2016 at 12:28 pm (2 år ago)

    Skøn præmie
    Dyrker selv motion mindst 30 min om dagen <3

    Svar
  38. Ulla Paulsen
    januar 19, 2016 at 12:56 pm (2 år ago)

    Dejligt med inspiration til daglig motion.

    Svar
  39. Bente
    januar 19, 2016 at 1:26 pm (2 år ago)

    Det ville være dejligt med de fine redskaber. Så kan der laves gode øvelser på et lille areal.

    Svar
  40. Birte
    januar 19, 2016 at 1:27 pm (2 år ago)

    ja tak. 👍 Jeg tager imod udfordringen og håber samtidig at vinde. 😉

    Svar
  41. Birte
    januar 19, 2016 at 1:29 pm (2 år ago)

    Ja tak 👍 Jeg tager imod udfordringen og håber samtidig at vinde. Sikke præmie😉

    Svar
  42. Annie Nielsen
    januar 19, 2016 at 1:57 pm (2 år ago)

    Fedt, det kunne jeg godt få glæde af 😜😜

    Svar
  43. Camilla
    januar 19, 2016 at 2:16 pm (2 år ago)

    Kunne være super lækkert at vinde! Lige hvad jeg mangler til at komme ordenlig igang igen, med at blive sundere 🙌👍

    Svar
  44. Majbrit
    januar 19, 2016 at 2:21 pm (2 år ago)

    Tror det vil gøre motivationen og motionen sjov. Så det vil jeg da gerne vinde.

    Svar
  45. Susanne Henriette Houmark
    januar 19, 2016 at 2:41 pm (2 år ago)

    Sund kost og motion er et must for mig 😀 Jeg har en lidt for lavt muskelmasse, som jeg gerne vil gerne vil gøre noget ved, og her er styrketræning vejen frem 🙂 Tak for øvelserne!

    Svar
  46. Helene jensen
    januar 19, 2016 at 2:59 pm (2 år ago)

    Dejlig gevinst, bare det bliver mig😉

    Svar
  47. Helle
    januar 19, 2016 at 3:08 pm (2 år ago)

    Det kunne da være fedt at vinde 🙂

    Svar
  48. Susan
    januar 19, 2016 at 4:20 pm (2 år ago)

    Sådan et mavehjul har jeg prøvet, det er godt. Ville gerne have et selv. Det er let at tage med

    Svar
  49. Mie
    januar 19, 2016 at 4:55 pm (2 år ago)

    Lækker premie!!
    Ville være skønt at vinde, så jeg kan komme ordentligt igang med min træning. 🙂

    Svar
  50. Laila
    januar 19, 2016 at 5:38 pm (2 år ago)

    Super gode og effektive øvelser, der er vist idag👍

    Svar
  51. Winni
    januar 19, 2016 at 5:42 pm (2 år ago)

    Passer perfekt til det lille hjemmetræningsrum jeg gerne vil have ude i vores skur 🙏🏻
    Håber jeg vinder 😊

    Svar
  52. Lissie
    januar 19, 2016 at 6:58 pm (2 år ago)

    Jeg er med, vi er 2 i husstanden som idag har været på sunde indkøb, godt inspireret fra igår. Øvelserne er lavet for idag, av av. Men så må det jo virke. Glæder mig til hele forløbet. 🙂

    Svar
  53. Jeanette
    januar 19, 2016 at 7:11 pm (2 år ago)

    Gode og overskuelige øvelser. Dejligt at du viser dem, så er det nemmere at forholde sig til 🙂

    Svar
  54. Mariann Berge
    januar 19, 2016 at 7:12 pm (2 år ago)

    Dagens øvelser er utført👍🏻, tungt😅men gjorde godt👯
    Blir kjekt å følge med videre og hadde vore kjempekjekt å vunne dagens premie😘

    Svar
  55. Kate
    januar 19, 2016 at 7:15 pm (2 år ago)

    Det var vildt hårdt og godt!! Fik pulsen op:-) Håber virkelig jeg vinder 🙂 god træning ønskes til alle!!

    Svar
  56. Anja Hedegaard
    januar 19, 2016 at 7:33 pm (2 år ago)

    Følger lystigt med og finder det motiverende 🙂

    Svar
  57. Paw
    januar 19, 2016 at 7:37 pm (2 år ago)

    Ved ikke hvor mange skridt det blev til på de 10 km jeg har gået i dag 🙂

    Svar
  58. Jannie Ecklon Nielsen
    januar 19, 2016 at 7:44 pm (2 år ago)

    Sådan en pakke forpligter jo, så er der ingen undskyldninger længere for så er det jo bare at give den gas derhjemme. 😀 Ja tak <3 Tak for inspiration og motivation. Girlpower!

    Svar
  59. Karin Rasmussen
    januar 20, 2016 at 9:00 am (2 år ago)

    Er vild med, at der bliver sat fokus på det man faktisk gør, uden “man” syntes det er motion.. Jeg cykler daglig frem og tilbage fra mit job. Det er en tur på 7,5 km, det bliver jo til 15 km på cyklen hverdag. Og jeg “regner” det ikke altid med som motion. Hvis jeg har en dag, hvor jeg hopper motionscentret over når jeg ellers skal, så kan jeg blive helt sur på mig selv.. MEN jeg cykler jo alligevel den tur hver dag, så er der jo plus på motionskontoen! Husk nu det Karin..Så jeg har jo ikke bare ligget på sofaen og taget bilen.
    Jeg er ny på blokken, men er sikker på at jeg vil komme her oftere. Syntes det er god læsning og mange gode tips at finde. Tak for det!

    Svar
  60. Pia Sønderskov
    januar 20, 2016 at 4:08 pm (2 år ago)

    Det kunne jeg godt bruge 😊 træner 5-6 gange ugentlig løb, cirkeltræning pilates og core 👍🏻

    Svar

Leave a Reply